A tudatos linképítés fél siker

A  keresőoptimalizálás egy nagyon bonyolult és összetett dolog és egyik nélkülözhetetlen hozzávalója a linképítés. A honlapunkat felépítettük, majd egy fontos lépést kell megtennünk. Az optimalizálás szempontjából  ennek a linképítés az egyik meghatározó lépcsőfoka. A domain név és a tárhelyszolgáltató választás után, összeraktuk a weboldalunkat, webáruházunkat. Fontos az optimalizálás szempontjából, hogy weboldalunk felépítése, minél több feltételnek feleljen meg. Egyszer fontos, hogy a tartalmi része, helytálljon a robotok kívánságainak. Hogy milyen egy SEO-barát szöveg azt ebben a blogunkban elolvashatod. Ahol elmondjuk mire figyelj a szövegírásnál, hogy keresőbarát honlapod legyen. A  másik fontos tényezője pedig a linképítés.

 

Most a linképítés fontosságáról beszéljünk kicsit bővebben

Elkészült weboldalunkat minden nap megnézzük, gyönyörködünk benne. Egy hűséges látogatónk már van, mi magunk. Igen ám, de nem magunknak készítettük, hanem a vásárlóknak. Azzal, hogy összeraktuk, feltöltöttük hasznos tartalommal, még közel sem fejeződött be a weboldalunkkal kapcsolatos munkánk része. Vagyis a honlapunk elkészült és felkerült egy óriási adatbázisba az internetre. Jobb esetben már ott vagyunk az 291. pozícióba, a 29. oldalon. Tehát fent vagyunk a világhálón, mi tudunk róla, de rajtunk kívül senki más nem.

 

Akkor hogy fog idetalálni a vásárló?  Úgy hogy a keresőrobotok kedvében járunk kicsit.

 

A keresőrobotok minden esetben a a felhasználok érdekeit nézik. A linkajánlás is arról szól, hogyha minél több link mutat a mi oldalunkra, akkor a robotok, úgy gondolják, látogatói szemmel értékes az oldalunk és ezért előrébb kerülünk a listán.

Tehát a lényeg, minél több oldal mutasson a mi oldalunkra és ezt linkajánlásokkal tudjuk elérni.

  • Minden weboldalnak van egy úgynevezett PageRank értéke. Ez az érték megmutatja, hogy milyen erős egy weboldal. Törekedjünk arra, hogy erős linkoldalakat keressünk, ahova beajánlhatjuk az oldalunkat. Hisz itt sem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg.
  • A lap.hu oldalak magas PageRank mutatókkal rendelkeznek, hisz az oldal üzemeltetője minden esetben elbírálja, hogy érdemesnek tartja-e az oldalunkat arra, hogy elhelyezze adatbázisukban. Tehát fontos, hogy releváns oldalra ajánlgassunk, hisz ha nem vág témába az oldalunk lehet, hogy elutasításra kerül.
  • Az ajánlásnál megírt szöveg is nagyon fontos, általában 300-1000 karaktert írhatunk. Röviden fogalmazzuk meg mi a hitvallásunk, tekintsük ezt a szöveget minden esetben egy cégünket eladni készülő reklámszövegnek. Hogy milyen egy jól megírt szöveg, ami a tartalommarketing lényege is, arról ebben a bejegyzésünkben olvashatsz.
  • A jó linképítés szövegének minden esetben tartalmaznia kell a kulcsszót. Azt a kulcsszót, amivel arra az oldalunkra vezetjük látógatóinkat amelyikre szeretnénk. Sokan a weboldal nyitóoldalára készítik a linkajánlást.
  • Nemcsak főoldalra hanem aloldalakra is mutathatnak a linkek. Így a vállakozásunkkal kapcsolatban, bármilyen témában megírunk egy blogot, így azt az aloldalt is elküldhetjük egy releváns linkajánló oldalnak.
  • Figyeljünk arra is, hogy minden linképítés szövegünket más szöveggel fogalmazzuk meg, hisz itt is a természetesség alapfeltétele a robotok számára.

    Ha minden linkajánlott oldalunk szövege ugyanaz a 2-3 mondat, az a google robotoknak hamar szemet fog szúrni.

  • Tehát semmiképp ne tegyük, mert igaz, hogy időt spórolunk vele, de lehet, hogy ezzel nem előrébb hanem hátrébb kerülnénk a listán.
  • Arra is figyeljünk, hogy csak olyan oldalra ajánlgassunk amivel mi is azonosulni tudunk és vállakozásunkba vág. Egy reklámoktól hemzsegő oldal nem  ideális számunkra, ezeknek az oldalaknak az értéke is alacsony, így nem nyom sokat a latban. Mellőzzük az alacsony PageRank oldalakat és a spam oldalakat is messze kerüljük el.
  • Lesznek oldalak, ahol pénzt kérnek a szerkesztők, hogy betegyenek adatbázisukba. Ezek általában éves díjak és könnyen szerezhetnénk egy csekély összegért linkajánlásokat, de ne tegyük, mert büntetés jár érte. Így pénzért, olyan előnyhöz jutnánk, ami már megint nem természetes előny és a robotok, a helykiosztásnál törekednek az igazságosságra.  
  • Ha elkezdjük a linképítést fokozatosan tegyük meg. Egyszerre 4-5 linkajánlásnál többel ne próbálkozzunk. Az elején hetente többször is megtehetjük, hisz úgyis lesz benne elutasítás és olyan is amire semmilyen válasz nem fog jönni. Később ha már kialakult egy alap linkajánló bázisunk, akkor sem szabad leállni vele.  

         A linképítés folyamatos munka, akkor lesz igazán sikeres, ha legalább hetente eleget teszünk neki.

Kövess minket a Netre Veled facebook oldalunkon is.