Webáruház üzemeltetés jogi feltételei

Bevezető

Fontos, hogy az itt olvasott javaslatokat és teendőket ne vedd hivatalos jogi útmutatónak, mivel nem vagyok jogász.
A leírtakért felelősséget nem vállalhatok, kizárólag az informálás a célom. A világhálón számos szolgáltatót találhatsz akik várják a megkeresésed, hogy a cégedre, honlapodra, termékeidre vagy szolgáltatásaidra szabják a következőkben leírtakat.

Sokan nem tudják és sokan nem foglalkoznak vele, de a weboldalak és webáruházak üzemeltetésére is a vonatkoznak törvények, melyeket erősen ajánlok betartani. A vonatkozó jogszabályokat, leginkább a forgalmazni kívánt termékek köre határozza meg, ezért érdemes lesz körbejárnod a témát, hogy a számodra megfelelő szabályokat betartva tudd üzemelteni a honlapod.

Egy ilyen bevezetőre én (is) azt mondanám, hogy “nesze semmi, fogd meg jól”, ezért néhány fontos lépést részletesen is megmutatok.

A honlapok üzemeltetésére (is) vonatkozó jogszabályok:

Milyen adatokat kell elérhetővé tenni a honlapon?

Különösebb magyarázat nélkül, a következő adatokat elérhetővé kell tenned, a honlapod látogatói számára. Javasolt a kapcsolat oldal használata, de döntésed alapján az “Általános szerződési feltételek” is megfelelhet erre a célra.

  • a szolgáltató nevét,
  • a szolgáltató székhelyét, telephelyét, ennek hiányában lakcímét,
  • szolgáltató elérhetőségére vonatkozó adatokat, különösen az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címét,
  • ha a szolgáltató létrejöttét vagy tevékenysége gyakorlásának megkezdését jogszabály nyilvántartásba való bejegyzéshez köti, a szolgáltatót a nyilvántartásba bejegyző bíróság vagy hatóság megnevezését, és a szolgáltató nyilvántartásba vételi számát,
  • ha a szolgáltató tevékenységének gyakorlása jogszabály alapján engedélyköteles, ezt a tényt az engedélyező hatóság megnevezésével és elérhetőségi adataival, valamint az engedély számával együtt,
  • ha a szolgáltató az általános forgalmi adó alanya, a szolgáltató adószámát;
  • szabályozott szakmák gyakorlásának esetében az érdek-képviseleti szervezet megnevezését
  • tárhely szolgáltató neve és elérhetősége

Adatvédelmi nyilvántartásba vétel

Ezt a bejelentést erősen javaslom megtenni, függetlenül attól, hogy ki mit mond a témáról! Viszonylag egyszerűen elvégezhető költségmentes művelet.

A NAIH honlapjáról mindent elérsz amire szükséged lesz a bejelentéshez, a menetét pedig megmutatom.

Regisztrálnod kell a NAIH honlapján ezen a linken: http://www.naih.hu/online-uegyinditas.html

E-mail értesítőt kapsz a regisztrációról és egy jelszót, amivel be tudsz lépni a hatóság online felületére.

Itt találod a NAIH-AVATÁR kitöltőprogramot és hozzá egy segédletet, amivel szerintem igazán könnyen elvégezhető a bejelentés: http://www.naih.hu/bejelentkezes.html

Véleményem szerint a segédletben van egy könnyen félreérthető magyarázat, amivel nagy eséllyel hibás kérelmet fogsz te is generálni.
7. pont – Az adattovábbítás – A továbbítás címzettjének neve és teljes címe
Nem fogadják el, ha azt írod be, hogy “szerződéses partnerek”, holott a segédlet szerint elfogadható. Nem lesz az, tehát írd ki a címzettek teljes nevét és címét. Érteni fogod, ha elolvasod a segédletet.

Miután végeztél a kitöltéssel, a programban ellenőrizd le az adatokat, majd kattint a beküldés gombra, amivel elvileg megoldottad a bejelentést. Napokon belül megkapod azt az azonosítót, amit a honlapodon is közzé kell majd tenned.

Általános szerződési feltételek

Megnézem

Adatvédelmi nyilatkozat

elolvasom

Elállási nyilatkozat

elolvasom
letöltés

Panaszfelvételi jegyzőkönyv

letöltés